צוות בית חינוך רחל המשוררת כפר סבא תשפ"ג

"אומנות מורכבת עד מאוד היא אמנות החינוך, האמנות לגעת בחניך ולא להכביד עליו, להעניק לו ולא לקשור משקולות על רגליו, לאפשר לו להמריא ולא לרתק אותו בחבלים, לקיים עמו דו שיח ולא לנסות לכפות עליו דעות, להציע לו תשובות ולא להשיב תשובה אחת, ליילד את שאלותיו ולא לסגור את סקרנותו, לטפח אותו ולא לעצבו בצלמנו". יאנוש קורצ'ק.

צוות בית החינוך מורכב ממחנכות ומחנך כיתה, מורות ומורים מקצועיים, משלבות ומשלבים, צוות פרא רפואי, יועצות, פסיכולוגיות וצוות ניהול ומנהלה. 

הצלחנו ליצור בחדר המורות שלנו, קבוצת למידה איכותית, מקצועית, היודעת לעשות חינוך מכל הלב תוך עבודת צוות שיתופית, אמפטית, מכילה ועוטפת. צוות וותיק ומנוסה לצד צוות חדש וצעיר, העובדים בשיתופי פעולה בכל תחומי הדעת השונים.

מטרת העל של כלל הצוות היא שכל תלמיד ותלמידה בביה"ס, יאמינו בעצמם וביכולותיהם ויפתחו את כישוריהם ואת תחושת המסוגלות, בהתמודדות בתחומי התפקוד השונים.  המטרה היא שכלל התלמידים יבואו לביה"ס ברצון, מתוך תחושת שייכות ועניין, ירגישו מוגנים ובטוחים וזאת מתוך אמונה שילד שטוב לו פנוי ללמידה איכותית ומשמעותית.

צוות בית החינוך חרט על דגלו את שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים, תוך מתן שוויון הזדמנויות והתייחסות לנקודת החוזק והעצמת היכולות של כל תלמיד ותלמידה, לצד חיזוק הכישורים החברתיים, שפתיים, רגשיים והתנהגותיים. אנו מאמינים כי שילובם של התלמידים וזימון אינטראקציות חברתיות, מקדמות את ערכי ההכלה והסבלנות בבית החינוך לכלל תלמידי בית הספר. 

 

איך אנחנו עושים זאת?

בערוץ הראשון, פיתוח אקלים מיטבי ושילוב אמנויות – לנפשו של התלמיד ובערוץ השני, פיתוח מצוינות, שיפור ההישגים הלימודיים וצמצום פערים.

אנו מאמינים שתפקידנו הוא:

–          להאיר את הכוחות של התלמיד דרך יכולותיו ולא דרך מגבלותיו.

–          שיחה "בגובה העיניים" יוצרת אווירה של אמון, מעוררת להקשבה ולפתיחות ופותחת ערוצי תקשורת חדשים לילד.

–          למידה בדרך חווייתית הינה מעצימה, מעמיקה ומייעלת את הקליטה של הנושא  הנלמד.

–          שילוב הדמיון, הרגש, המגע, הצליל והצבע מעצימים את החוויה והופכים את החומר הנלמד לרלבנטי ללומד ובכך מעמיקים את התובנות ואת חווית הלמידה.

הצוות כולו מגויס למען מטרות אלו.



צוות הנהלה

צוות א

צוות ב

צוות ג

צוות ד

צוות ה

צוות ו

צוות שילוב

צוות אנגלית

צוות החינוך המיוחד

צוות אומנויות

צוות חנ"ג

צוות המשלבים ומשלבות

פרחי הניהול

מזכירות בית החינוך

אב הבית

שומר בית החינוך

המנקה

הגדרות כלליות כניסה למערכת