המנון בית חינוך רחל המשוררת מילים ולחן- טל סונדק בכל בוקר אני הולך בתוך שכונה ירוקה מחייך ומעליי קרן שמש מבריקה ובקצה המסלול מחכה שם אור גדול בית של חינוך בו כל אחד יכול פוגש את המורים שנותנים את הנשמה שהופכים שם את כולנו לחבורה אחת גדולה כל ילד הוא אומן ,יחיד ומיוחד […]
חודש כסלו – "שונות"חודש כסלו – שונות, בדגש על רגישות קבלה וסובלנות ערך החודש כסלו הוא שונות, במהלך החודש הושם דגש על רגישות לאחר קבלה וסובלנות. הרב קוק אמר: "צריך שכל אדם ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו ואין איש שאין לו נר. צריך שכל איש יבין שעליו לעמול ולגלות את אור נרו […]
שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדיםשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בית החינוך "רחל המשוררת" חרט על דגלו כחלק מה"אני מאמין" את שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים, תוך מתן שוויון הזדמנויות והתייחסות לנקודת החוזק והעצמת היכולות של כל תלמיד ותלמידה, לצד חיזוק הכישורים החברתיים, שפתיים, רגשיים והתנהגותיים. בבית החינוך שלנו משולבים תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות השונות ובנוסף ארבע כיתות תקשורת. הצוות מאמין בלמידה דיפרנציאלית, חוויתית ומותאמת, בסביבה בטוחה […]
שיעורי השילובשיעורי השילוב שיעורי השילוב ניתנים לתלמידים שעברו ועדה בצוות רב-מקצועי. השיעורים מתקיימים הן בשיעורים פרטניים והן בקבוצות קטנות (עד 4 תלמידים בקבוצה). בתחילת כל שנה, נבנית עבור התלמיד תכנית לימודית יחידנית (תח"י) אשר מטרתה לקדמו בהיבטים השונים כגון: לימודי, רגשי, התנהגותי וחברתי. התוכנית נבנית בשיתוף פעולה של מחנכת הכיתה, מורת השפה ומורת השילוב, בהלימה לנלמד בכיתה תוך התאמה לרמת התלמיד. הלימוד נעשה […]
שילובים וקבלת האחרשילוב והכלה בית החינוך "רחל המשוררת" חרט על דגלו כחלק מה"אני מאמין" את שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים, תוך מתן שוויון הזדמנויות והתייחסות לנקודתהחוזק והעצמת היכולות של כל תלמיד ותלמידה, לצד חיזוק הכישורים החברתיים, שפתיים, רגשיים והתנהגותיים. שיעורי השילוב שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים
משחוק בלמידהמשחוק בלמידה מהו משחק? פעולה הנעשית לשם הנאה ושעשוע, אגב למידה ופיתוח מיומנויות. המשחק מפתח יצירתיות וסקרנות, שיתוף פעולה, דחיית סיפוקים, לנצח ולהפסיד, שמירה על חוקים ואינטראקציה עם אחרים. אנחנו מאמינים שלמידה צריכה להגיע מתוך מוטיבציה פנימית- מהנאה להנעה. בזכות המשחקים , הלמידה הופכת לחוויתית ומשמעותית. קודם הבא
!English is Fun!English is Fun אנגלית לומדים בהנאה דרך שירים , משחקים ודרמה . המטרה לגרום למוטיבציה ואהבת השפה . The sky is the limit ! רואים את כולם: פרטני למי שזקוק לעזרה, מצטיינים לחיזוק ותגבור. קבוצת דוברי אנגלית, תלמידים ששהו בחו״ל מדברים את השפה וכותבים את השפה לומדים יחד אחת לשבוע. בנוסף, אחת לחודש נפגשים התלמידים בזום […]
לומדים עברית בכיףלומדים עברית בכיף! התחלנו את השנה בכתיבת תכנית שנתית הכוללת את כל אופנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור. אחת המטרות שהצבנו השנה היא עידוד קריאה: ליצור כחלק משגרת שיעורי העברית קריאה להנאה של ספרי קריאה, עיתונים, כתבי עת ועוד. לשם כך בית החינוך רכש לכל תלמיד מכיתות ג- ו' את עיתון "סימניה"- עיתון חדשות העוסק בידיעות מהארץ והעולם. עשיר במגוון […]
אומנות חזותיתאומנות חזותית שכבת א – יסודות ובסיס האמנות קו, עיגול, כתם, צבעי יסוד, ערבוב צבעים, צבעים חמים וקרים, דו מימד ותלת מימד. הלימוד נעשה דרך הקראת ספורים, מצגות וסרטונים קצרים. פיתוח מיומנויות מוטוריקה עדינה. התנסות והכרות עם אמנים שונים, טכניקות, ופיתוח הביטוי האישי. שפה- עונות השנה – ויולדי שילוב מוסיקה, שילוב מחול – מקצבים, יצירות […]
אומנויות הבמהאומנויות הבמה – בניהולו של טל סונדק הילדים בוחרים ללמוד ולהתנסות בתחומי האומנויות השונים ודרך למידה חוויתית ומשמעותית הרואה כל ילד ומעצימה אותו ניתנת לילד הזדמנות לפתח את כישוריו הייחודיים תוך היכרות אישית עם עצמו ובחירת תחום אומנויות מתאים, מצמיח ומאתגר עבורו. הדגש הינו על למידה חוויתית משמעותית ומגוונת, עשירה וייחודית, העצמה, העלאת הדימויי העצמי, […]