שכבת א – יסודות ובסיס האמנות

 קו, עיגול, כתם, צבעי יסוד, ערבוב צבעים, צבעים חמים וקרים, דו מימד ותלת מימד. הלימוד נעשה דרך הקראת ספורים, מצגות וסרטונים קצרים. פיתוח מיומנויות מוטוריקה עדינה. התנסות והכרות עם אמנים שונים, טכניקות, ופיתוח הביטוי האישי. שפה–  עונות השנה – ויולדי שילוב מוסיקה, שילוב מחול – מקצבים, יצירות בנושא צבעים קרים וחמים, קומפוזיציה וצורה.

שכבת ב- מסעות וסיפורים

תורה – שילוב סיפורי הבריאה, מגדל בבל, נח והמבול.

הכרות עם תרבויות שונות, חשיפה למגוון טכניקות וחומרים, המסע ככלי לפיתוח הדימיון וההעזה, פיתוח יכולת החקר וריבוד התגובה לדימויים.

חיבורים לסיפורי התורה ולשיעורי שפה. תרבותיות ואמנויות שונות, למשל: יצורים מיתולוגיים, מנדלה, טוטם, פירמידה, עוף החול, ועוד.

שכבת ג – אמנות סביבתית  מדעים –  אמנות סביבתית ואקולוגית, אמנות אדמה הכירות עם הזרם, הכירות עם אמנים ויצירות אמנות, התנסות בעבודה חוץ כיתתית, חיבור לחומר ולאדמה, מיחזור.   גאומטריה -קומפוזיציה, צורות גאומטריות, צבעי יסוד:  מונדריאן, קנדיסקי, מלביץ' – מופשט גאומטרי.

 
מחזור בקבוקים ויצירת פרחים בגינה. 
 

שכבת ד – אדם ומקום 

מולדת –  הסביבה שלי, מרחב ציבורי, מקומיות, אמנות ישראלית. שייכות, הבית באומנות, זהות, המקום שלי, דיוקן עצמי, השכונה שלי, כפר סבא עירי- 120 שנים לעיר כפר סבא.

חדר משלי בנושא השנתי של  זהות ומקום עם שילוב מולדת  

 

 

שכבת ה – עיצוב ותקשורת  אמנות כחלק מתרבות חזותית, בחינה של דימויים בתקשורת ובחיי היומיום תוך חיבור למקורות הרעיוניים / הויזואליים שלהם. אמנות דיגיטלית, וידאו ארט היכרות עם אמנים עכשוויים.   מיחשוב -יצירה דיגיטלית. חיבור לאנגלית- טיפוגרפיה ועיצוב אותיות. גאוגרפיה- ארצות הים התיכון – הכנת כרזות, קליגרפיה וטיפוגרפיה.

גילגולו של חפץ

חפץ שעובר מדור לדור בשילוב שפה ונושא העליות.

שכבת ו –  התבגרות ומעברים, יחיד וקבוצה

חיבורים להיסטוריה, בני/בנות מצווה, סיום בית ספר. מעבר הדרגתי לשני פרוייקטים עיקריים:

פרויקט אישי- סביב שאלת חקר. פרוייקט קבוצתי- חותם לבית החינוך- פרויקט סוף שנה מזכרת לבית החינוך – סריגה ועיטוף על העצים – דשא סינטטי. היסטוריה – יוון העתיקה 

יוון העתיקה, אדריכלות קלאסית עבודה תבליט עמודים עם עיסת נייר 

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת