לומדים עברית בכיף!

התחלנו את השנה בכתיבת תכנית שנתית הכוללת את כל אופנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור. אחת המטרות שהצבנו השנה היא עידוד קריאה: ליצור כחלק משגרת שיעורי העברית קריאה להנאה של ספרי קריאה, עיתונים, כתבי עת ועוד. לשם כך בית החינוך רכש לכל תלמיד מכיתות ג- ו' את עיתון "סימניה"- עיתון חדשות העוסק בידיעות מהארץ והעולם. עשיר במגוון כתבות, סיפורי עם, סיפורים, שירים ומשחקי שפה.
הכתבות ברמות קושי שונות, מלוות במילון עברי אנגלי, כתבות שמע, ועיתון דיגיטלי עם מגוון פעילויות.

לכיתות א'- ב' רכשנו את ספריית פיג'מה תכנית לעידוד קריאה שמטרתה להנחיל  לילדים אהבה לקריאה ולספרים ולעודד שיח רגשי- חברתי- ערכי. כל ילד יקבל במהלך השנה ארבעה ספרים אישיים ולכל כיתה שני עותקים נוספים המאפשרים למורה לעסוק במגוון פעילויות חווייתיות ויצירתיות.

קריאה בהמשכים בכיתות א'- ו'כל שכבה בחרה ספרי קריאה במטרה לקדם את שטף הקריאה של התלמידים ולהאזין לקריאה רהוטה של המורה.

התלמידים יחשפו במהלך השנה ליחידות הוראה מגוונות ויחידות מתוקשבות על פי שכבות הגיל. התלמידים יתנסו במגוון סוגות כתיבה לבחירה לטווח קצר וארוך, יעשירו את אוצר המילים והידע הלשוני כחלק משיעורי העברית.

מטרה נוספת השנה היא קידום הישגי לומדים- העבודה תהיה על בסיס נתונים כדי לקדם את מיומנויות השפה באופן מעמיק ומשמעותי בכל כיתה. אנו רוצים ליצור בשיעורים בחירה בפעילויות וגיוון בדרכי הוראה למידה לשם הנאה והנעת הלומדים ללמידה מיטבית.

הגדרות כלליות כניסה למערכת